Video i foto galerije

Druženja i letenja

Vaši komentari i pitanja

Ivanov avion - "Rocky" v2
Ponedjeljak, 08 Travanj 2013 00:00

 

U ovom članku bit će opisan avion visokokrilac kojeg je izgradio član aerokluba Osa – Ivan.

 

"Rocky" v2

 

Rocky

 

Avion je napravljen po vlastitom nacrtu.

 

Tehnički podaci:

 

Raspon krila: 130cm Motor: 3542/6 1000kv
Duljina: 98cm Propeler: 10x5
Masa aviona: 1,29kg Regler: 70A
Vrijeme leta: 15-25min Serva: 4x 1,6kg / 9g
Baterija: 2650mAh 3S 25-50C

 

Konstrukcijski opis aviona:

 

Trup aviona je kompletno šuplji, rađen od beskiselinskih polistirenskih ploča (5mm) sa rebrima od deprona. Obojan pigmentom za jupol i presvučen selotejpom izvana.

Krilo (wingspan 130cm, root & tip chord 20cm, sweepback 0cm) je ravno i bez autostabilizacije što se pokazalo kao bolje u odnosu na v1. Naprijed ulazi u visoko rebro od šperploče, otraga se šarafi malim šarafima u tiple ulijepljene u stijenku kutije. Oblijepljeno selotejpom u boji. Ramenjača na 25%, 5x7mm jelova lajsna. Aileroni (4mm balza) se protežu cijelom dužinom krila - 3,2cm širina.

Rep aviona je također napravljen od beskiselinskih polistirenskih ploča, obojan pigmentom za jupol i presvučen selotejpom izvana.

Stajni trap čine kotači (2r=90mm) namontirani na 4mm žicu za viseće stropove ulijepljenu u troslojno rebro od 4mm šperploče i sve usađeno u slotove na trupu. Htio sam žicu provesti kroz karbonsku šipku, ali nema potrebe pošto je dovoljno čvrsto i ovako. Veliki kotači su povoljni za slijetanje i u poveću travu.

 

Regler je ugrađen u nos trupa sa ostavljenom pristupnom točkom za eventualni servis i otvorom za hladnjak s donje strane trupa.

ELE i RUD serva su u centralnoj kutiji skupa sa baterijom i prijemnikom.

I ovaj put nije moglo proći bez utega na nosu (75g) za CG makar sam sve lijepio pu-max-om i samo neke sitnice vrućim ljepilom. Rebra kotača mi nisu dozvolila da bateriju poguram dublje u nos. Usprkos tome, ispao je lakši za oko 300g u odnosu na v1.

 

Ponašanje modela u zraku:

 

Avion leti savršeno, odlično se ponaša. Rep sada ima veće kontrolne površine pa su moguće i zahtjevne akrobacije. Inače leti stabilnije u odnosu na v1, nije prebrz makar može i dobro potegnuti.

Način letenja u odnosu na v1 je sada više akrobatski nego scale što je po mišljenju autora bolje.

 

Slike modela. Video leta.

 


 
Trenutno aktivnih Gostiju: 30 

(od 19.3.2013.)