Video i foto galerije
Aktivnosti Aerokluba
Prošla događanja (članci)
Članstvo u Aeroklubu
Klupski hangar i radionica
Izvješća o radu Aerokluba
Prognoza vremena
Mali oglasnik
Izdvojeni linkovi
Ivanov avion - "Rocky" v2 |
Ponedjeljak, 08 Travanj 2013 00:00 | ||||||||||||||||||||
U ovom članku bit će opisan avion visokokrilac kojeg je izgradio član aerokluba Osa – Ivan.
"Rocky" v2
Avion je napravljen po vlastitom nacrtu.
Tehnički podaci:
Konstrukcijski opis aviona:
Trup aviona je kompletno šuplji, rađen od beskiselinskih polistirenskih ploča (5mm) sa rebrima od deprona. Obojan pigmentom za jupol i presvučen selotejpom izvana. Krilo (wingspan 130cm, root & tip chord 20cm, sweepback 0cm) je ravno i bez autostabilizacije što se pokazalo kao bolje u odnosu na v1. Naprijed ulazi u visoko rebro od šperploče, otraga se šarafi malim šarafima u tiple ulijepljene u stijenku kutije. Oblijepljeno selotejpom u boji. Ramenjača na 25%, 5x7mm jelova lajsna. Aileroni (4mm balza) se protežu cijelom dužinom krila - 3,2cm širina. Rep aviona je također napravljen od beskiselinskih polistirenskih ploča, obojan pigmentom za jupol i presvučen selotejpom izvana. Stajni trap čine kotači (2r=90mm) namontirani na 4mm žicu za viseće stropove ulijepljenu u troslojno rebro od 4mm šperploče i sve usađeno u slotove na trupu. Htio sam žicu provesti kroz karbonsku šipku, ali nema potrebe pošto je dovoljno čvrsto i ovako. Veliki kotači su povoljni za slijetanje i u poveću travu.
Regler je ugrađen u nos trupa sa ostavljenom pristupnom točkom za eventualni servis i otvorom za hladnjak s donje strane trupa. ELE i RUD serva su u centralnoj kutiji skupa sa baterijom i prijemnikom. I ovaj put nije moglo proći bez utega na nosu (75g) za CG makar sam sve lijepio pu-max-om i samo neke sitnice vrućim ljepilom. Rebra kotača mi nisu dozvolila da bateriju poguram dublje u nos. Usprkos tome, ispao je lakši za oko 300g u odnosu na v1.
Ponašanje modela u zraku:
Avion leti savršeno, odlično se ponaša. Rep sada ima veće kontrolne površine pa su moguće i zahtjevne akrobacije. Inače leti stabilnije u odnosu na v1, nije prebrz makar može i dobro potegnuti. Način letenja u odnosu na v1 je sada više akrobatski nego scale što je po mišljenju autora bolje.
|